facebook
  1. PROFESJONALNE BRAMY GARAŻOWE
  2. DLA FIRM ORAZ UŻYTKOWNIKÓW PRYWATNYCH
  3. KOMPLEKSOWE SYSTEMY TECHNIKI PRZEŁADUNKOWEJ
  4. INDYWIDUALNIE DOPASOWANE ROZWIĄZANIA
  5. SZLABANY ORAZ INTELIGENTNE SYSTEMY STEROWANIA RUCHEM
  6. AUTOMATYKA DO BRAM OGRODZENIOWYCH

Urządzenia techniki przeładunkowej


Doki przeładunkowe


Dok przeładunkowy to zespół urządzeń stanowiących kompleksowe rozwiązanie do załadunku oraz rozładunku samochodu dostawczego. Firma GATE specjalizuje się w doborze najlepszego rozwiązania, dostosowując je do Państwa wymagań w zależności od charakteru przeładunku oraz jego natężenia.

     

Na dok przeładunkowy składają się:

Brama przemysłowa
Zamyka ona otwór magazynu, otwierana jest jedynie na czas niezbędny do przeprowadzenia załadunku bądź rozładunku towaru.
Uszczelnienie bramowe (śluza uszczelniająca)
Zabezpiecza przeładowywany towar przed wpływem warunków atmosferycznych oraz zapobiega ucieczce ciepła bądź zimna z magazynu.
Rampa hydrauliczna
Umożliwia zniwelowanie różnicy w wysokości pomiędzy samochodem a płaszczyzną magazynu. W przypadku niewielkich różnic w wysokości, bądź gdy prace przeładunkowe prowadzone są rzadko, możliwe jest użycie mostka sprężynowego zamiast rampy.
Komplet 2 odbojników gumowych
Zapobiegają uderzeniu samochodu w betonową rampę, stanowiąc dla niego amortyzację.
Komplet naprowadzaczy kół
Umożliwiają centryczne ustawienie się samochodu względem otworu przeładunkowego, "napychając" samochód na właściwe miejsce. Połączenie tych wszystkich elementów zapewnia optymalny komfort w trakcie prowadzenia prac przeładunkowych.

Schematyczne działanie naszych doków przeładunkowych:

     

Mostki sprężynowe


Mostki sprężynowe przeładunkowe mechaniczne ułatwiają załadunek i rozładunek towaru z samochodu transportującego na rampę magazynu i odwrotnie. Mostek sprężynowy sprawdza się znakomicie tam, gdzie różnica poziomów między rampą magazynu a samochodem dostawczym nie jest duża.

Platforma mostka sprężynowego pokryta jest blachą ryflowaną, która jest wzmocniona żebrami stalowymi. Grubość blachy ryflowanej oraz wysokość wzmocnień uwarunkowana jest gabarytami urządzenia oraz nośnością.

     

Dzięki zastosowaniu sprężyn naciągowych, które równoważą ciężar płyty mostka, możliwe jest podnoszenie i opuszczanie go bez wysiłku, nawet jedną ręką. Mostek przeładunkowy jest w stanie zniwelować różnicę poziomów do 200 mm w górę i do 150 mm w dół. W przypadku gdy różnica poziomów miedzy samochodem dostawczym a rampą betonową jest większa należy zastosować rampę hydrauliczną. Mostki sprężynowe przeładunkowe mogą być wykonane w wersji stacjonarnej oraz w wersji przesuwnej (jezdnej). W przypadku wersji przesuwnej do krawędzi rampy betonowej mocuje się szynę jezdną po której można przesuwać mostek sprężynowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu jeden mostek może obsługiwać kilka stanowisk przeładunkowych.

Śluzy uszczelniające


pneumatyczne


Śluza uszczelniająca pneumatyczna wiąże optymalną szerokość z uniwersalnymi możliwościami zastosowań. Nadmuchiwane poduszki boczne i górna uszczelniają stanowisko przeładunkowe prawie absolutnie. Ten typ nadaje się szczególnie do chłodni i klimatyzowanych pomieszczeń gdzie przewiew, kurz i owady mają ograniczone możliwości przenikania do magazynu, czego rezultatem jest zauważalna oszczędność energii. Górne i boczne pneumatyczne poduszki nie tylko optymalnie uszczelniają, lecz także dają możliwość zmiany wymiarów śluzy. Dzięki temu zagwarantowane jest efektywne uszczelnienie bram, przy których załadowane lub rozładowywane bywają samochody ciężarowe o bardzo zróżnicowanych wysokościach i szerokościach.

Śluzy pneumatyczne łączą optymalne uszczelnienie z ładnym estetycznym ukształtowaniem. Stosowane przez producenta materiały są wysokiej trwałości i jakości. Nadmuchiwane poduszki wykonane są z wysokogatunkowej tkaniny o: wysokiej odporności na rozdarcie, trwałości barwy oraz odporności na wilgotność i pleśnienie. Cynkowana ogniowo rama stalowa pokryta jest również ocynkowaną blachą stalową. Śluza pneumatyczna standardowo wyposażona jest w pasy naprowadzające umożliwiające dokładne naprowadzenie samochodu dostawczego do doku przeładunkowego. Ogranicza to jednocześnie ryzyko jego uszkodzenia. Całość stanowi niezwykle nie zwykle estetyczną kompozycję.

   

Poduszki są nadmuchiwane dopiero, gdy pojazd stoi przy bramie, a tak są one schowane i odciągnięte za osłonami dzięki czemu kierowca ma znakomitą widoczność w trakcie cofania. Z chwilą, gdy pojazd znajdzie się w śluzie poduszki zostają napełnione w ciągu kilkunastu sekund i dokładnie uszczelniają pojazd z góry i boków. Automatyczny system przepływu powietrza podczas napełniania i zwalniania kurtyny umożliwia szybką i sprawną obsługę pojazdów.

fartuchowe


Śluzy uszczelniające fartuchowe stosowane są w celu ochrony strefy przeładunku przed wpływami warunków pogodowych oraz zapewnienia sprawnego maksymalnego bezpieczeństwa w trakcie trwania procesu przeładunku. Uszczelniają one przestrzeń dookoła zewnętrznego zarysu pojazdów ciężarowych, z uwzględnieniem całego zakresu ich szerokości i wysokości, bez wywoływania naporu na elewację budynku.

Inwestycja w śluzy uszczelniające proponowane przez GATE korzystna jest z wielu powodów. Minimalizuje otwartą przestrzeń pomiędzy pojazdem a budynkiem, przez co redukuje ryzyko wypadków. Śluza zabezpiecza przed różnymi warunkami atmosferycznymi oraz przenoszonymi drogą powietrzną zanieczyszczeniami i insektami. W ten sposób zużycie energii zostaje znacznie ograniczone oraz dzięki idealnym warunkom pracy absencja pracowników ulega gwałtownemu zmniejszeniu. Śluzy stanowią także trudną przeszkodę do pokonania dla osób nie mających wstępu do budynku. Wszystkie powyższe argumenty powodują, że śluzy przez nas proponowane są efektywną inwestycją o krótkim okresie zwrotu zaangażowanego kapitału. Możliwe jest to również dzięki umiarkowanym cenom zakupu i długiemu okresowi użyteczności wszystkich urządzeń techniki przeładunkowej.

Konstrukcja śluzy uszczelniającej fartuchowej zbudowana jest ze stalowych ocynkowanych ogniowo ram. Fartuchy czołowe wykonane są z 4mm specjalnej płyty gumowanej wzmocnionej podwójną wkładką poliamidową lun płyty PCV z wewnętrznym wzmacniającym przeplotem nylonowym. Dwie ramy zintegrowane są nożycowo zamocowanymi ocynkowanymi profilami stalowymi oraz uszczelnione bocznymi i górną osłonami wykonanymi z PCV wzmocnionego wkładką tkaninową. Front śluzy wykończony jest profilami aluminiowymi.

 

W przypadku niecentralnego podjazdu samochodu ciężarowego uchylna konstrukcja śluzy ulegnie ugięciu i wróci do swojego pierwotnego położenia po odjeździe samochodu bez jakiejkolwiek szkody dla śluzy i elewacji budynku.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa śluza wyposażona jest w specjalne znaki najazdowe naniesione pionowo na fartuchach bocznych. Ich zadaniem jest pomoc kierowcy w centralnym podjeździe do stacji przeładunkowej.

Rampy hydrauliczne


Rampy hydrauliczne zwane też stacjonarnymi mostami przeładunkowymi wypełniają wolną przestrzeń oraz wyrównują różnice w wysokości pomiędzy pojazdem ciężarowym a poziomem posadzki budynku. W ten sposób redukują czas przeładunku i prawdopodobieństwo wystąpienia wszelkich wypadków i kolizji. Dzięki nim proces przeładunku odbywa się w warunkach maksymalnego bezpieczeństwa. Ponieważ przerwy w pracy ludzi i urządzeń oznaczają wysokie koszty nasza firma główny nacisk położyła na jakość i niezawodność oferowanych przez nas urządzeń. Długi okres gwarancyjny oraz 24-godzinny serwis są tego dowodem.

Platforma rampy pokryta jest blachą ryflowaną, która jest wzmocniona żebrami stalowymi. Grubość blachy ryflowanej oraz wysokość wzmocnień uwarunkowana jest gabarytami urządzenia oraz nośnością.

 

Generalnie cała platforma zaprojektowana jest w ten sposób, aby mogła dostosować się do asymetrycznie obciążonego pojazdu.

Rampa hydrauliczna może być wyposażona w klapę obrotową lub klapę wysuwną (język wysuwny). Klapa wykonana jest z blachy ryflowanej i wykończona tak, aby przejeżdżające po rampie wózki i sztaplarki nie mogły się zawiesić.

Rampy hydrauliczne wyposażone są w pełną automatykę.

Naprowadzacze kół i Odbojniki gumowe


Odbojniki gumowe oferowane przez firmę GATE stosowane są w celu zabezpieczenia samochodu oraz ściany (elewacji) budynku przed uszkodzeniem w trakcie podjazdu (wykonywania manewrów) pojazdu do rozładunku lub załadunku. Odbojniki wykonane są ze specjalnie wzmacnianej gumy. Montaż odbywa się poprzez przykręcenie odbojnika na odpowiedniej wysokości za pomocą kotew do czołowej ściany budynku.

Odbojnik gumowy jest prostym i skutecznym sposobem na poprawę bezpieczeństwa w trakcie prac przeładunkowych.

   

Naprowadzacze kół ułatwiają właściwy, centralny podjazd pojazdów do rozładunku lub załadunku.

Naprowadzacze produkowane są z grubościennych rur ocynkowanych ogniowo o średnicy ok. 160 mm, dzięki czemu są one wytrzymałe mechanicznie i znoszą bardzo duże obciążenia przy najechaniu na nie kół samochodu. W trakcie manewru cofania, gdy pojazd nie ustawi się centrycznie względem otworu bramy, naprowadzacze przepychają koła na właściwe miejsce. Wysokość naprowadzaczy została tak dobrana,by nie uszkodziły one felg samochodów ciężarowych, natomiast duża średnica rur gwarantuje niewielką powierzchnię styku z oponą.

Ogromne naprężenia na jakie narażone są naprowadzacze kół powodują, że musza one być solidnie przykręcone do podłoża. Dlatego w przypadku placów manewrowych, które nie posiadają betonowanej wylewki konieczne jest wykonanie fundamentu do którego zostaną przykręcone za pomocą kotew. Wszystkie wytyczne potrzebne do wykonania takiego fundamentu dostarczane są przez naszą firmę w momencie złożenia zamówienia.

 GATE s.c., Amelin 20, 97-500 Radomsko
☎ Tel.: (+48) 508 144 462  oraz  (+48) 607 776 122  E-mail: gate@gatesc.pl
NIP 772-233-16-03, Regon 100417777. 

Marcin Sojczyński © 2017 - dla GATE s.c.